Saada vihje
Aidu veemaad juhib Eesti tuntud veemotosportlane Erki Lainjärv (0)
Eesti kibedamaid käsi veemotos Erki Lainjärv lubab, et ehkki tihe töögraafik ei luba spordiga liiga palju tegelda, läheb ta MMile ka sellel aastal.
MOTOBOX RACING TEAM 

Aidu veemaa juhiks valiti Kiviõlist pärit Erki Lainjärv, kes on Eesti edukamaid veemotosportlasi, kelle auhinnakappi kuulub muu hulgas eelmise aasta kestussõidu maailmameistrivõistluse pronksmedal. 

 

SA Aidu Veespordikeskus nõukogu valis 14 võimaliku kandidaadi seast rajatava veemaa juhiks Erki Lainjärve. Viimane vastas ühelt poolt nõukogu ootustele, et tegemist oleks kohaliku mehega, kuid talle ei ole ka Aidus harrastatavad spordialad võõrad ning ehkki valmiva keskusega on tööd palju, lubab ta, et vähemalt MMile ta võistlema läheb. “Uue juhi ülesanne on veemaa väljaehitamise juhtimine, teenuste käivitamine ja uute partnerite, aga ka investorite leidmine ning seni on Erki sellega suurepäraselt hakkama saanud,” ütles sihtasutuse nõukogu esimees Martin Ilumets.

Esimesena veemotovõistlust ei tule

Eesti edukama veemotosportlasena lubab Lainjärv, et tulevikus hakkab veemotovõistlusi toimuma ka Aidus, kuid sõudekanali esimese veeproovi teevad kas sõudjad või aerutajad, mitte veemotomehed.

Küll on uus veemaa juht pikka aega läbi spordiklubi Aidule nime teinud, sest juba aastaid käib tema meeskond sõitmas Aidu spordiklubi nime all. Ehkki spordiklubi ja kanalit haldav sihtasutus pole ühe mütsi all, koondab klubi neid sportlasi, kes Aiduga seotud ja seal harjutamas käivad. Sinna hulka kuuluvad nii sõudjad, kes harjutavad Natalija Garankina käe all, aga ka näiteks jetisõitjad, kes sel aastal siin esimese Eesti meistrivõistluste etapi korraldavad. Seda siiski mitte veel Aidus, vaid Liimalas, kus tingimused paremad.

Aidu kanalil võiks esimene võistlus toimuda ehk kõige varem järgmisel aastal. “Tõenäolisemalt küll aastal 2020,” ennustab Lainjärv, et ehitustööde põhiline maht on planeeritud uude aastasse ning see aasta kulub alles ettevalmistustöödele ja projekteerimisele. Keskus peab lõplikult valmis olema järgmise aasta lõpuks, kuid tõenäoliselt võivad viimased ehitustööd jääda veel 2020. aasta algusesse.

Enne kui võistlusteni jõutakse, peab Aidusse kerkima korraldamiseks vajalik taristu − alates poidest kanalis ning lõpetades finišihoonega, kus asuvad olme- ja pesuruumid ning kohvik. Peale rahvusvahelise spordikeskuse valmivad atraktsioonid lõbusõitjatele − alates wake-pargist ning lõpetades paadilaenutusega.

Teenused juba sel suvel

Ehkki suure veemaa valmimiseni läheb veel aega, hakatakse teenuseid pakkuma juba sellest suvest. “Kasutame nii meie oma aluseid − olemasolevaid kanuusid, draakonpaati, mootorpaati ja ujuvsaunu , aga teeme koostööd ka teiste teenusepakkujatega, kes on juba varem Aidus toimetanud,” lubas Lainjärv, et kanalil saavad lõbusõitu teha nii üksiküritajad kui ka suuremad seltskonnad ettevõtete suvepäevade pidamiseni välja.

Huvi Aidu kanalitel sõitmise vastu on väga suur. “Esimesed päringud on juba järgmiseks nädalaks. Iseasi, kas siis sõitma veel pääseb: vesi on praegu veel jääs,” ütles ta.

Peagi valmib sihtasutusel uus koduleht, kuhu kogu info kokku kogutakse ning kust saab nii sihtasutuse enda kui ka partnerite pakutava kohta infot.

Lainjärve sõnul on nende eesmärk pakkuda juba sel suvel võimalikult palju erisuguseid teenuseid. “Võimalused on selleks head nii vett kui ka maad mööda, sest põnevust jätkub igal pool,” lubas ta.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.